Odborné

  Kosmetická péče je cestou ke zdraví člověka

 

Pleť je zdrojem informací o každém z nás: kromě genetického dědictví nám odhalí způsob našeho života. Pokud je tvář zrcadlem duše, pleť je bezpochyby nejživějším projevem nitra každé bytosti a její vzhled se významnou měrou uplatňuje v mezilidské komunikaci, bývá jím ovlivněn první dojem, který získáme při setkání s neznámým člověkem a často určuje vzájemné vztahy.

 
 
Dermokosmetika SynCare je určena pro ošetření všech typů pleti. Zvláště se zaměřujeme na suchou citlivou pleť, dále na pleť s akné, zralou pleť a pleť s vrozenými nebo získanými defekty (ekzémy, periorální dermatitida, rosacea, poškození slunečním zářením.
 
ZÁKLADNÍ PRINCIPY SYNCARE
  • Nenajdete nás v obchodní síti - Kosmetika patří do rukou odborníků – kosmetiček, lékařů a do lékáren. Obchodníci se širokým sortimentem výrobků často nejsou schopni kvalitně odborně poradit zákazníkům s typem pleti ani s vhodnými přípravky. Pro výběr a doporučení použití kvalitního kosmetického přípravku je třeba odborník – kosmetička, lékárník, lékař.
  • Garance vrácení peněz bez udání důvodů reklamace do 60 dnů od koupě, zbude-li minimálně polovina objemu výrobku.
  • Netestujeme naši dermokosmetiku na zvířatech
  • Používáme ekologické suroviny a pokud je to možné, z certifikovaného sběru.
  • 95% výrobků je bez parfémů
  • výrobky jsou baleny vysoce hygienicky - v tubách a v dávkovačích. To nám umožnilo snížit obsah konzervačních látek na minimum nebo je zcela vyloučit
  •  

Jak máme, měli bychom, můžeme pečovat o svou pleť

V obecných představách bývá kůže považována za sice nezbytný, avšak jednoduchý obal lidského těla, tvořící jednoduše složenou slupku, která pokrývá tělo a jeho orgány a sama o sobě je bez velkého významu a významnějších  funkc. Z tohoto pohledu a pod tímto zorným úhlem se s ní také většinou zachází.

Kůže je však nejen „ obalem“ chránícím celý vnější povrch těla, ale i důležitým orgánem s mnoha pro živo nezbytnými nebo alespoň významnými funkcemi.Pokud chceme hovořit o kůži obličeje, zde používáme výrazu „ pleť“.   Pleť bývá z kosmetického hlediska zpravidla členěna na pleť suchou, smíšenou, normální a mastnou.  Jak jednoduché,  zdá se. Je však mít stále na paměti, že i v rámci zděděného typu pleti se pleť v průběhu života mění a její kvalita je ovlivňována vlivy z vnějšího prostředí ( sluneční záření, volné radikály, teplotní výkyvy, horko, mráz, suché prostředí ………), z vnitřního prostředí ( špatná životospráva, špatný pitný režim, únava, nedostatek spánku, stres……).  Díky tomuto působení můžeme dále hovořit o dalším členění typu pleti na pleť citlivou,  pleť s rozšířenými žilkami, pleť aknózní, dysseborrhoickou, pleť unavenou, stresovanou, zralou, stárnoucí.Abychom všem těmto zmíněným nežádoucím projevům pleti předcházeli, musíme o ni dobře, pečlivě a soustavně pečovat.Péči provádíme vhodně zvolenými kosmetickými přípravky, u kterých si musíme v prvé řadě uvědomi, jakého účinku jimi chceme dosáhnout a co od nich požadujeme.

         U normální pleti požadujeme osvěžení, udržení tonizace pleti, zachování správné hydratace.

·        U normální stárnoucí pleti  - kromě tonizace je nutné též i regenerace , rehydratace.

·        U suchých pletí požadujeme hydrataci, prokrvení ( hyperemizaci), zvláčnění  - promaštění.

         U suchých stárnoucích pletí požadujeme kromě toho též regeneraci a rehydrataci

          U mastných pletí požadujeme adstringentní, antiseborrhoický a změkčující účinek s možností odstranění zhrubělé rohové vrstvy.

·         U mastných stárnoucích pletí požadujeme kromě uvedených účinků ještě regenerační a hydratační působení. Je dokázáno, že se zřetelem k zvýšené tvorbě olejovitého mazu, a tím k větší ochraně povrchu kožním filmem, dochází u této pleti k stárnutí mnohem pomaleji ( silnější vrstva mazu zabraňuje odpařování vody z pokožky).

·          U dysseborrhoických pletí s výraznými komedony , popř. se začínajícími projevy akné -požadujeme účinky nejen adstringentní, ale i protizánětlivé a změkčující, umožňující šetrné hluboké čištění pleti a zklidňující po hlubokém čištění.

·           Pro citlivou pleť, případně s rozšířenými žilkami volíme přípravky s účinkem uklidňujícím a protizánětlivým. V žádném případě nesmíme používat přípravky prokrvující ( hyperemizační).

·            Pro pleť s nepravidelnou pigmentací je základním požadavkem u přípravků jejich schopnost bělení pleti.

 

 Co je BIO kosmetika 
Biokosmetika je  vyvinuta pro krásu, hygienu a péči. Je přírodní, šetrná, příjemná   a účinná.
Biokosmetika klade důraz na kvalitní přírodní složky, jejichž jedinečné vlastnosti jsou známy a nepoužívá žádné tkz. „revoluční" syntetické látky, u kterých není známa anebo je známa jen velmi málo dlouhodobá účinnost.
 
 Základní pojmy:
 Ekologický: Označuje výrobky, služby, ale také chování šetrné k životnímu prostředí. V angličtině je shodné se slovem ORGANIC.
 Biopotravina: Musí být vyrobena v rámci ekologického zemědělství na ekofarmě, která splňuje požadavky zákona č. 242/2000 Sb.
 Biokosmetika: Neexistuje zákonná úprava. Důvěryhodné jsou jen ty biokosmetické přípravky, které získaly nezávislý certifikát od specializovaných organizací.
 Přírodní: Vše, co má svůj původ v přírodě. Jen samotné označení ,,přírodní kosmetika“ nemusí znamenat, že přípravek je rovněž ekologický. Měl by mít nezávislý certifikát. 
 Organický: V češtině je slovo organický používáno pro označení látek, jejichž základ tvoří řetězící se atomy uhlíku (organická chemie), nebo v širším smyslu zahrnuje  všechny látky s původem v živé přírodě. Použití slovního spojení organická kosmetika nebo organická potravina jen nevýstižné. 
 

 

Růžolící, sametově hebká, zářící zdravím – taková by měla být vaše pleť. Stačí ji jen důkladně zbavovat nečistot. Jak? Jednoduše: Micelární vodou!

Co znamená „micelární“?

Jedinečnost micelární vody  spočívá ve složení – od klasických odličovacích vod a tonik se liší tím, že tuto vodu tvoří micely, které mají lipofilní i hydrofilní vlastnosti. Micely na sebe nečistoty a make-up navážou, a tak je jedním tahem z pokožky na tamponku odstraníte.Lipofilní pól je schopný absorbovat tuky, kožní maz a make‐up. Naproti tomu hydrofilní pól umí rozpouštět prach a jiné nečistoty rozpustné ve vodě. Čištění pleti je jak povrchové, tak současně díky micelám i hloubkové.

Pro každý typ pleti!

Odličovací mléka mohou ucpávat a rozšiřovat póry mastnější pleti, pleťové vody mohou dráždit citlivou pleť a mycí gely pleť přesušovat. Některé oční odličovače zase mohou štípat v očích. Suchá pleť často reaguje na některé typy pleťových vod podobně jako pleť citlivá, tedy zarudnutím a svěděním. Naopak micelární voda rozpouští i voděodolný make-up, je jemná a nevysušuje, neobsahuje totiž alkohol.

Micelární vody jsou vhodné pro každý typ pleti a jakoukoli věkovou skupinu. Jsou velice praktické na cesty i na každodenní večerní odličování a ranní dočišťování, mají delikátní mycí vlastnosti a jsou velmi šetrné. Proto jsou ideální pro senzitivní pleť i osoby se sklonem k dermatitidám,“ potvrzuje MUDr. Petr Svoboda z Ambulance estetické dermatologie Syncare v Brně.

Jíly:

Jíly vznikly před 35 miliony let metamorfózou hornin. Tato „ magická zem“ byla proslulá po tisíce let pro své léčivé vlastnosti. Používaný samotný nebo smíšený s jinými přísadami může jíl čistit, tonizovat, chránit, zjemňovat a vyživovat všechny typy pleti. Tyto četné přednosti z něj činí důležitou látku v péči o pleť. Přeplňené silnými schopnostmi probouzejí naše energetické zdroje a naplňují nás pozitivní, vitální energií. Velmi často je obsahují pleťové masky.

 
Léčba kosmetikou - mýty a skutečnost 
 V dnešní době jsme svědky stále intenzivnější přesvědčovací kampaně stovek světových kosmetických firem, že právě jejich výrobek je nejlepší. Většina výrobců kosmetiky má úzké napojení na chemický a farmaceutický průmysl. Mnoho farmaceutických podniků již dávno přidalo k léčivům i kosmetický sortiment, jiní se přes kosmetiku dostali k farmacii. Velmi úzké propojení je prospěšné pro oba obory. To má svou neúprosnou logiku. Dle údajů ADD (American Academy of Dermatology) utratí Američané ročně za kosmetické přípravky přes 30 miliard dolarů. Na světě existuje jen málo tak ziskových odvětví. Tyto finanční prostředky často umožňují dotovat nákladný výzkum léčiv. V jakém procentu se tento ,,transfer“ uskutečňuje, lze těžko odhadnout. V každém případě to je jeden z pozitivních vlivů prodeje kosmetiky. Platí zásada: Kosmetický přípravek nesmí poškozovat zdraví spotřebitele. U kosmetiky na rozdíl od léčiv odpadá náročné mnohaleté testovaní v rámci preklinických a klinických studií, podrobné statistické vyhodnocování a především mnohamilionové náklady na registrace v jednotlivých zemích spolu s výdaji na reklamní a sponzorskou strategii. Důvod, proč kosmetické přípravky nikdy nemohou konkurovat léčivům, je skrytý v zákonech upravujících výrobu a distribuci léčiv. Jakmile by kosmetický přípravek začal vykazovat potvrzený a měřitelný efekt proti projevům nebo příčině nějakého onemocnění, musel by být automaticky zařazen k léčivům, kde platí jiné regulační mechamismy. Kosmetické přípravky nemají cokoli léčit. Na druhé straně mohou být významou součástí hygieny člověka. V širším smyslu nám pomáhají udržovat a rozvíjet naše zdraví. Řada odborníků stále vede spor, zda je kosmetika nutná. Mnoho lékařů poukazuje na profesionální poškození po kosmetických přípravcích. Viněny jsou například přípravky se steroidy nebo AHA. Prokázaný alergogenní potenciál mají thioglykoláty (v trvalých na vlasy), řada konzervačních látek, některé součásti lanolinu apod. Na druhé straně rapidní nárůst výskytu suché kůže, profesionálních poškození pokožky, oslabení acidorezistetní bariéry, kožní infekce... jsou důkazem, že se lidé často o svou pokožku starají málo nebo nesprávně. Vhodné ochranné krémy, hydratační mléka, rostlinné koupelové oleje - to je kosmetika, která by se měla stát pravidelnou součástí naší tělesné hygieny. Především náhrada tukové vrstvy na povrchu pokožky je po koupeli u osob s vrozeně podmíněnou suchostí pokožky důležitá a hygienicky odůvodnitelná.
Kdo tvrdí, že kosmetické přípravky nejsou nutné, nechť si vzpomene na těžkou cestu zubní pasty do našich úst. Dnes ústní hygienu považujeme za samozřejmou osobní potřebu; mělo by tomu tak být i s kvalitní kosmetikou.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kontakt

FaBo kosmetika

Není stálá adresa, dohoda (podle mého zdrav. stavu)

603305253